Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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None
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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(dcccxciiii)
of 997
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dcccxciiii
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950
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Außzug von allen
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ter complexion) der weißheit nitt recht obligend/ ſeind ſie die aller böſten.
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lb
/>
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echoid-s28280
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">darzů hilfft jr liſt vnnd fleiß/ welchen ſie von jrem ſtudieren bekommen ha
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lb
/>
ben. </
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echoid-s28281
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">Hiezů dienet auch die Melancholey/ welche auß überflüſſigem ſtudie-
<
lb
/>
ren vnd wachen har kompt/ ſo die feißte feüchtigkeit reſoluiert vñ vergan
<
lb
/>
gen iſt. </
s
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s
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echoid-s28282
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">Darumb wann man ſagt/ daß die weiſen ſchãdtliche laſterliche ding
<
lb
/>
gethon/ iſt nichts anders angezeigt/ weder daß ſie der natur gepflegt habẽ/
<
lb
/>
vnd ſeye ihnen die weyßheit kein nutz geweſen. </
s
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<
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echoid-s28283
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">Als etliche der ſchmacheit ſo
<
lb
/>
thnen bewiſen/ gedacht/ haben ſie jr volck vnd geſchlecht vndertruckt. </
s
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<
s
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echoid-s28284
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preserve
">Da-
<
lb
/>
rumb iſt die reſolution/ vnd zerſtörung des feüchten ein vrſach des kurtzen
<
lb
/>
lebens/ gleich wie die große feüchtigkeit ein lang leben erhaltet. </
s
>
<
s
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echoid-s28285
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preserve
">Auß der vr
<
lb
/>
ſach ſterbend auch die thier belder dann die kreüter/ dañ die thier müſſend
<
lb
/>
bewegt werden/ vnd dannethin ein werme haben/ welche verzeeret. </
s
>
<
s
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echoid-s28286
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preserve
">Wañ
<
lb
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nun die werme die feüchtigkeit verzeeret (wie geſagt) wirt dz lebẽ verkürtzt.</
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">Es iſt die dünne/ wann ſie nach vnnd hert beyeinander ligt/ allẽ dingen
<
lb
/>
nutzlich/ lieblich/ vnd angenem/ in den kleinen iſt ſie auch von nöten.</
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">Weil die im̃en einer dünnen ſubſtantz/ ſeind ſie liſtig vnd geſcheid/ lebẽ
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lb
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auch lang/ biß auff das ſiebend jar/ wie Vergilius ſagt. </
s
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">Ein omeyß lebt
<
lb
/>
auch ſo lang. </
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">Etlich ſprechen ein ſckneck leb über die ſechtzig jar/ dann er
<
lb
/>
wachßt vyl vnd langſam/ darumb gilt diſes argumẽt nit allein in den men
<
lb
/>
ſchen/ ſunder auch in den thieren/ erdgewechſen vnd kreüteren.</
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">Das aber der menſch/ deßgleichen deſſen feißte oder ſchmaltz auß der al-
<
lb
/>
ler dünneſten vnd ſubteyleſten ſubſtantz ſeye/ zeigt Hertzogs Alexanders
<
lb
/>
grab zů Florentz an/ welches auß weiſſem dickem marmorſtein gemacht iſt.
<
lb
/>
</
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">es hatt aber nit deſtmin{der} die feißte dardurch getrungẽ/ vnd dz grab verwü
<
lb
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ſtet/ deßgleichẽ den fůß/ als die kleinẽ tröpfflein an{der} ſaul hinab getroffen.</
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">Zů gleicher weiß begab ſich in Alphonſi Aualo begrebnuß (wiewol er mit
<
lb
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ſaltz vnnd grobem ſand/ darzů mitt anderer artzney wol außgedörret was)
<
lb
/>
dann die feißte trang auß der bor vnnd grab durch daß bley/ vnd geſchen-
<
lb
/>
det die ſtein ſo darunder warend. </
s
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<
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">So doch die todten cörper nit ſo düñ oder
<
lb
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ſubteyl als die lebendigen ſeind.</
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">Vnder allen yrrdiſchen thieren/ iſt der menſch am aller meiſtenn zů der
<
lb
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geylheit geneigt/ darumb daß er hitziger vnnd feüchter natur iſt. </
s
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<
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">Iedoch
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ſo wirt er hierinnen von dem gefügel überwunden. </
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">dañ diſe laßend nit vyl
<
lb
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ſamens auß jnen/ von wegen jres leibs geſtalt/ vnnd daß ſie die hödlin in-
<
lb
/>
wendig habend.</
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">Es ſein auch die weiſen vnd gelerten von wegen des nachgedenckens nit
<
lb
/>
ſo vaſt zů der geylheit geneigt/ dann die geiſter werden von dem ſtudieren
<
lb
/>
reſoluiert vnd auffgelößt/ vnd von dem hertzen in dz hirn gefürt/ darumb
<
lb
/>
machend ſie ſchwache vnd mertheil jnen vngleiche kinder. </
s
>
<
s
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">Hie zů hilfft gar
<
lb
/>
wol bey ſchönen junckfrauwen ſein/ vnd von den bůleren läſen/ deßgleichẽ
<
lb
/>
ſchöne gemalte junckfrauwen in den gemachen haben/ vnnd von dem eeli-
<
lb
/>
chen werck nit gar abſthon/ dann zů zeiten nimbt es die melancholey/ vnd
<
lb
/>
große ſorgen gar lieblichen hinweg.</
s
>
<
s
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p
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echoid-s28307
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">Die auffrichtung des menlichen glids oder růten/ kompt von einem di-
<
lb
/>
cken blaſt/ vnd wañ ſie niderfalt/ wirt ſie etwan von freud oder erbermd wi
<
lb
/>
der auffgericht. </
s
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">Etlichen hab ich geſehẽ diſes ſthen/ weil ſie gehenckt wordẽ.
<
lb
/>
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">welches doch ein art der Conuulſion oder krampff iſt. </
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">Die einbildung ei-
<
lb
/>
nes anderen ſchmertzens/ erweckt auch in etlichẽ die geylheit/ wie Ioannes
<
lb
/>
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echo
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