Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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ſachen/ Das ſechzehend bůch.
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diſchen dingen wonend vermögen vyl in ſolliche jrdiſche ding/ vnnd vnſe-
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lb
/>
re leib/ reitzend auch diſe zů vnzimmlicher geilheit/ vnnd můtwillen. </
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">Es
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freüwet ſich auch ein yedes ding ab dem ſo jm gleichförmig. </
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">namlich die Göt
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lb
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ter vnnd engel/ weil ſie nit materlich ſeind/ an reinem opfferẽ/ ja allein an
<
lb
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dem reinen gemüt. </
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">Welche aber faſt leiplich vnnd vnrein/ als die teüffel/
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lb
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vnnd die ding ſo vmb vns wonend/ an auffopfferen der thieren. </
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">Welches
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aber mittel ding ſeind/ habend ein luſt an mitel dingen/ als an weyrauch.</
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">Deßhalben damit wir allen genůg thiegend/ müſſend wir allerley opffer
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lb
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brauchen. </
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">vnd diſes/ vorab weil wir durch etliche mittel zů verehrung Got-
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lb
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tes kommen. </
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echoid-s22504
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">Deßhalben bedarff man faſt in allen opfferen ſo recht ange-
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lb
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ſchickt/ etwas daß man tödten möge. </
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">Vnnd ob wol diſe ein freüd vnnd luſt
<
lb
/>
haben an der thieren tod/ ſo von jret wegen abgethon/ habend ſie doch ein
<
lb
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abſcheühen von denen ſo ſonſt getödet/ oder von jnen ſelbs geſtorben ſeind.
<
lb
/>
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">Dañ die ſehl deß erſchlagnen thier von deß teüffels wegen/ dienet dañ dem
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lb
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teüfel vnnd wirt ein mittel perſon zůuerſünenn den prieſter mit dem teü-
<
lb
/>
fel. </
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">doch beſchehend diſe warſagung von ſchlechten vnnd geringen ſachen/
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dañ ſie ſeind vnrein. </
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">Es haben auch die teüfel ein luſt an mancherley thierẽ.</
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">Sie förchtẽ auch die treüwungẽ ſo gar nit ſein mögen/ als wañ man ſagt/
<
lb
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man welle den him̃el zerreiſſen/ der Iſiden heimlichkeittẽ offenbaren/ oder
<
lb
/>
die heimlichkeitẽ/ ſo jm abgrũd der hell verborgẽ/ eroffnẽ/ vñ außpreittẽ/
<
lb
/>
deß Oſiridis Triphons glider außtheilẽ/ oder das Baarim vñ heilig ſchiſf
<
lb
/>
ſtill ſtellen/ vnnd andere der geleichen ding/ welche gar nit müglich ſeind.</
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">Diſes beſchicht auff vier weg. </
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">zů erſt weil ſie der wörter verſtand merckẽ/
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lb
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welches ſie gãtz groß bedaucht/ doch mögẽ ſie nit verſthẽ/ dz diſe ding keins
<
lb
/>
wegs beſchehen mögen. </
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">darũb förchten ſie jnen. </
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">dañ ſie habend ein verſtand
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lb
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wie ein ſiñreicher werchmeiſter (als Iãblichus ſpricht) welche wol die wör-
<
lb
/>
ter verſthet/ vnd den handel/ welchen er vollfüren ſoll/ wol vnd recht kan
<
lb
/>
außſtrichen/ aber zů anderen ſachen iſt er gar doll vnd vnuerſtendig.</
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">Dann auch weil der prieſter/ ſo ſolliches ſagt/ jnen der Götteren gewalt/
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welcher ſtatthalter er iſt/ wider einbildet. </
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">dann ſie förchten diſe gar ſehr/ o{der}
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wann ſie etwan von einem anderen nit recht angezogen werden. </
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">Weil ſie
<
lb
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auch zornig werden/ wann ſie die ding hörend/ wie dann auch fromm leüt
<
lb
/>
thůnd/ welche hinweg ghond/ wann ſie boßhafftig menſchen hörend/ ob ſie
<
lb
/>
ſich wolan diſen rechen möchten. </
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">Hie zů dienet auch/ daß diſe faſt förchten
<
lb
/>
es werden die heimlichkeiten geoffenbaret/ vnd die fürſtenthum̃en verwir
<
lb
/>
ret/ mit welchen ſie die orth der welt regierẽ/ alſo daß diſe/ ſo bald ſie die wort
<
lb
/>
hörend/ wiewol es ſie gar ſchwer zethůnd bedaucht/ gleich daruon ghend.
<
lb
/>
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">dann es ſeind faſt fürſten welche der maſſen beſchworen vnd beſchulten wer
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den/ als er ſagt. </
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">Es hatt aber gleich zů anfang ein yeder ſein eigenen teüffel
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lb
/>
oder geiſt/ ſo jm von der gantzen welt zůgeeignet/ wann die ſehl allgemach
<
lb
/>
in den leib fahret/ nach dem die örther ſeind/ durch wölche die ſehl faret/ ſo
<
lb
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ſie in den leib will. </
s
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">Diſer thůt die ſeel vnnd leib zůſammen/ beſchirmet die/
<
lb
/>
vnderweißt ſie/ vnd vnderrichtet ſie zů allem gůtẽ/ biß die durch jre gůten
<
lb
/>
werck für den teüfel/ ſo ſie beſchirmet/ ein Gott überkommet. </
s
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">dann zů der
<
lb
/>
ſelbigen zeit iſt der vorgend teüfel vnd hüter Gott gehorſam/ vnnd volget
<
lb
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dem/ wircket auch mit ſampt jm die ſehl recht zů vnderweiſen/ zelernen/ vñ
<
lb
/>
zůbeſchirmen. </
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">Wann aber yemand fräuelich von der teüflen arten redt/
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fürnemlich von deren oberſten/ weil derẽ natur die vnſere übertrifft/ wirt
<
lb
/>
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