Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(dclvi)
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de
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dclvi
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0712
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712
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Von mancherlei wunderbaren
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<
s
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"
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="
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">Hiezwiſchen möchte aber yemand fragen/ warumb die wunderzeichen
<
lb
/>
<
note
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left
"
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="
note-0712-01
"
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="
note-0712-01a
"
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="
preserve
">wunderzeichẽ
<
lb
/>
mehr bey men
<
lb
/>
ſchen.</
note
>
mehr bey menſchen dann anderen großen thieren beſchehen/ weil doch der
<
lb
/>
thieren ſeel auch vntödtlich/ doch nit der geſtalt wie das gemüt? </
s
>
<
s
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="
echoid-s20809
"
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="
preserve
">dann bey
<
lb
/>
ſollichen dingen thůt das orth/ matery/ vnnd element gar vyl. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20810
"
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="
preserve
">wir ſehend
<
lb
/>
daß dem menſchen vyl ding begegnet/ vorab wañ ſie fromm ſeind/ als man
<
lb
/>
vor zeytten von Secdaſo vnnd ſeinen döchteren anzeigt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20811
"
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="
preserve
">alſo begibt es ſich
<
lb
/>
auch daß die enthaupteten reden/ vnnd andere ding vollbringend/ die wi-
<
lb
/>
der die natur ſeind.</
s
>
<
s
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="
echoid-s20812
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s20813
"
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="
preserve
">Diſes beſchicht darumb weil deß menſchen natur in mitte der tödtlichen
<
lb
/>
vnd vntödtlichen iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20814
"
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="
preserve
">deßhalben ſich leichtlich begibt/ daß er von ſeinẽ ſthat
<
lb
/>
dem anderen theil geleich wirt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20815
"
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="
preserve
">Wölliches vntödtlich/ iſt den Götteren ge-
<
lb
/>
leich/ vnd über die natur. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20816
"
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="
preserve
">dz ander iſt gar tödtlich/ vnd kein wunderzeichen
<
lb
/>
darbey. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20817
"
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="
preserve
">du wölleſt dann diſes für ein wunderzeichen halten/ wañ etwan ein
<
lb
/>
mangel/ laſter/ oder irthumb ſich inn der natur begibt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20818
"
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="
preserve
">Wölliche aber diſe
<
lb
/>
mittel natur nitt wöllen annemmen/ oder dem menſchen diſe mittheilung
<
lb
/>
der vntödtlichen natur zůgeben/ ziechen diſes zů vylfaltiger matery/ auß
<
lb
/>
wölchen der menſch gemachet wirt.</
s
>
<
s
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="
echoid-s20819
"
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="
preserve
"/>
</
p
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</
div
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<
div
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section
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1
"
n
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90
">
<
head
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="
echoid-head114
"
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="
preserve
">Von vogelſchawung oder weiſ/
<
lb
/>
ſagung/ Das lxxxij Capittel.</
head
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s20820
"
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="
preserve
">HIe entſthet zům erſten die frag/ wöllicher ſich zů mehrmalen ih
<
lb
/>
ren vyl angenommen/ ob die thier auch reden mögẽ? </
s
>
<
s
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="
echoid-s20821
"
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="
preserve
">ich ſag die
<
lb
/>
hünd/ ochſen/ vögel/ vnnd fiſch. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20822
"
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="
preserve
">dann daß ſie mancherley ſtim-
<
lb
/>
men brauchen/ mitt wöllichen ſie mancherley begirden ihres ge-
<
lb
/>
müt anzeigen/ zweyffelt gar niemand. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20823
"
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="
preserve
">wann die hennen ihrẽ jun
<
lb
/>
gen rüffet/ brauchet ſie das rappenn geſchrey. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20824
"
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="
preserve
">wann ſie die jungenn zů der
<
lb
/>
flucht von wegen deß ohrenweyer ermanet/ ſtreckt ſie jr ſtimm inn die lenge
<
lb
/>
vnd erhebt ſie. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20825
"
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="
preserve
">wann man ſie facht/ ſchreyet ſie angſthafftig/ vnd thůt eben
<
lb
/>
als wann ſie gluxet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20826
"
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="
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">wann ſie ein ey gelegt/ hat ſie ein frölich geſchrey. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20827
"
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="
preserve
">wañ ſie
<
lb
/>
die jungen außfüret/ braucht ſie ein andere ſtim̃ ſo rauch vnd grob vnd vyl
<
lb
/>
anderſt/ dann wann ſie die zů ſich berüffet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20828
"
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="
preserve
">wann ſie brůtet/ hat ſie ein leiſe
<
lb
/>
ſtim̃/ ſo den anderen nit geleich. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20829
"
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="
preserve
">deßhalben weil ſie diſes allwegen thůt/ vnd
<
lb
/>
von anderen verſtanden wirt/ iſt genůgſam bekañt/ dz zů beſonderẽ begir-
<
lb
/>
den deß gemüt die thier auch beſondere ſtim̃en haben/ mit wölchẽ ſie diſe an
<
lb
/>
zeigẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20830
"
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="
preserve
">Es lernet auch ein Sittacuſt/ atzel/ ambſel/ ſturnus/ vñ rapp redẽ/
<
lb
/>
alſo dz ſie lachen vnd Muſic ſtim̃ brauchẽ (als re/ mi/) wie ich erſt neüwlich
<
lb
/>
geſehen hab. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20831
"
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="
preserve
">es haben auch die enten jr geſprech mit einanderen/ alſo daß ſie
<
lb
/>
den menſchen geleich ſeind/ ſo mit einander reden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20832
"
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="
preserve
">Wiewol aber die vnuer-
<
lb
/>
nünfftigen thier jres gemüt begirden auch mit ſtim̃en anzeigen/ vnnd von
<
lb
/>
anderẽ die jrer art ſeind verſtanden werden/ vnd aber wir nicht deſt minder
<
lb
/>
ſehen/ dz in menſchen auch ſtim̃en der forcht/ deß ſchmertzen/ vnnd freüd/
<
lb
/>
wölche man durch dz getöß vnd nit mit vnderſcheidlicher zungẽ/ erkeñet/
<
lb
/>
iſt bekañt dz die vnuernünfftigen thier ſich keiner red gebrauchen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20833
"
xml:space
="
preserve
">dann ſo
<
lb
/>
vyl die Sittacuſt belanget/ kom̃end diſe wort nitt von gewüſſen anzeigun
<
lb
/>
gen deß gemüt/ ſonder allein auß gewonheit har.</
s
>
<
s
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="
echoid-s20834
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s20835
"
xml:space
="
preserve
">Deßhalben wirt die red von den bedeütlichen ſtimmen inn zwey dingen
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
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div
>
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text
>
</
echo
>